Акафист святой блаженной Ксении Петербургской

Православные молитвы ☦

Акафист Ксении Петербургской

(о замужестве, семейном благополучии и о сохранении беременности)

Кондак 1

Избранная угодница Христова, святая блаженная Ксение, хвалебное пение ти приносим, чтуще терпение твое и злострадание вольное; ты же, имеющи дерзновение ко Господу, во всяких бедах и напастех заступай нас, грешных, взывающих к тебе:

Радуйся, Ксение блаженная, молитвеннице о душах наших.

Икос 1

Равноангельски на земли пожила еси, блаженная мати, по успении мужа твоего, без приуготовления христианскаго внезапу скончавшагося, отвергла еси жизнь мирскую, Бога молящи супруга твоего душу помиловати, подвиг юродства на себе приявши, стяжала еси совершенство духовное. Того ради услыши от нас похвалы сия, тебе возносимыя:

Радуйся, Христова угоднице, в мире надмирно пожившая;
Радуйся, вси прилоги мира, плоти и диавола победившая.
Радуйся, нищету вольную на всю жизнь избравшая;
Радуйся, сокровище безценное на Небеси улучившая.
Радуйся, печали и скорби безропотно сносившая;
Радуйся, народом православным любимая и славимая.
Радуйся, о часе смертнем помнити нас призывающая;
Радуйся ближняго душу паче мира сего любити научающая.
Радуйся, Ксение блаженная, молитвеннице о душах наших.

Кондак 2

Видяще странное твое житие, блаженная, яко ты во цвете младости твоея во одежду мужа твоего усопшаго облеклася, именем его нареклася и себе умершею глаголала еси, дом же твой и вся блага земная оставивши, скиталицею себе сотворила еси, сродницы безумною тя мняху, люди же боголюбивии воспеша: Аллилуиа.

Икос 2

Разум, от Бога дарованный, сокрыла еси, блаженная Ксение, во безумии мнимом; в суете града великаго аки пустынница жила еси, молитвы к Богу возносящи непрестанно. Мы же, дивящеся житию твоему, воспеваем сице:

Радуйся, от Бога крест тяжкий юродства на раме свои приявшая;
Радуйся, мнимым безумием сияние благодати сокрывшая.
Радуйся, именем мужеским нарекшися, немощи женския отрешившаяся;
Радуйся, житием твоим Андрею, Христа ради юродивому, равная.
Радуйся, все имение твое бедным людям раздавшая;
Радуйся, жилище Духу Святому в сердце твоем уготовившая.
Радуйся, всех прибегающих к тебе благое утешение;
Радуйся, от смерти внезапныя избавление.
Радуйся, Ксение блаженная, молитвеннице о душах наших.

Кондак 3

Силою, свыше ти дарованною, благодатию и мужеством зной и стужу лютую одолевала еси молитвою всенощно творимою, и поклонами; темже и прославлена бысть святость твоя, блаженная Ксение, во Отечестве нашем многострадальнем и во всем мире православнем, да зовем с тобою Богу: Аллилуйя.

Икос 3

Имела еси, о Мати блаженная, небо — покров, землю же — ложе свое, попечением о теле, во одежду ветхую облеченном, небрегла еси, молитвы же к Богу пламенне возносила еси, Сего ради воспеваем ти сице:

Радуйся, век твой земный без крова проведшая;
Радуйся, Небеснаго крова взыскавшая и того улучившая.
Радуйся, по вся времены года всенощно в поле молившаяся;
Радуйся, поклоны земныя на вся страны света тамо творившая.
Радуйся, град Петров всенощным бдением от бед ограждавшая;
Радуйся, гнев Божий от него многажды отвращавшая.
Радуйся, благодатию Духа Святаго чудесно согреваемая;
Радуйся, хлад лютый душ наших молитвою твоею растопляющая.
Радуйся, Ксение блаженная, молитвеннице о душах наших.

Кондак 4

Бурю житейскую, на стогнах града твоего мятущуюся, кротостию и незлобием одолевала еси, мати блаженная; безстрастие же посреди мира дольняго стяжала еси. Духом Святым просвещаемая, взывала еси Подателю тишины сердечныя Богу: Аллилуйя.

Икос 4

Слышаша людие дар прозрения чудный, тобою явленный, святая мати, и дивишася. Се, жене некоей рекла еси: «Возьми пятак, тут царь на коне… Потухнет». Та же, не ведаюши, яко ты пожар дома ея прозрела еси, притече во своя си и узре дом свой, во огни горящ. И по молитве твоей пламень огня угасе. Людие же страждущии к помощи твоей прибегаху, юже стяжавше, взываша ти сице:

Радуйся, дар прозрения смирением крайним стяжавшая;
Радуйся, дар сей на пользу и спасение страждущих являвшая.
Радуйся, свеще негасимая, к Богу в молитвах горевшая;
Радуйся, верою твоею пламенною пожары домов угашавшая.
Радуйся, грядущая страдания людская аки настоящая зревшая;
Радуйся, врачем безмедным и милосердым людем бывшая.
Радуйся, яко и нас, немощных в вере, укрепляеши;
Радуйся, яко сиянием святости твоея народ православный озаряеши.
Радуйся, Ксение блаженная, молитвеннице о душах наших.

Кондак 5

Боготечною звездою осветила еси небосклон града Петра апостола святость твоя, угоднице Божия, уже бо людям, во безумии греха погибающим, явила еси путь спасения, к покаянию их призывающи, во еже вопити Богу: Аллилуйя.

Икос 5

Видяще подвиги твоя молитвенныя, терпение хлада и зноя великое, людие ослабити желаху страдания твоя, ты же одежду и вся ими приносимая нищим раздавала еси, нищету свою аки сокровище хранящи. Сего ради слышиши от нас сицевая:

Радуйся, богатство твое токмо в любви к Богу и ближним полагавшая;
Радуйся, ничтоже земное имевшая и всех духовно богатившая.
Радуйся, милостивым твоим сердцем страждущим сострадавшая;
Радуйся, помощь им чрез людей добрых посылавшая.
Радуйся, миру чуждая, в мире живущим добро творившая;
Радуйся, века сего суемудрия отвергатися научившая.
Радуйся, плакати со плачущими нас подвигающая;
Радуйся, от сна тяжкаго греховнаго пробуждающая.
Радуйся, Ксение блаженная, молитвеннице о душах наших.

Кондак 6

Проповедана бе святость жития твоего, богоблаженная, жителем града твоего, егда ты о младенце, еще не рождшемся, заботу явила еси, и жене доброй, в доме, тобою дарованном, жившей, прорекла еси: «Бог тебе сына послал, теки на кладбише Смоленское!» Она же поспешила есть, и сиротку, рожденнаго у матере, внезапу на пути пострадавшей и скончавшейся, в дом свой прияла есть. И вси, аки семья единая, вся лета жития своего, тебе благодаряще, Богу Человеколюбцу взываша: Аллилуйя.

Читайте также:
Акафист Целительнице - текст Богородице перед ее иконой, правила чтения

Икос 6

Возсияла есть слава подвигов твоих, блаженная мати Ксение, егда ты нощию на верх храма Смоленскаго камни, таящися, носила еси, дому Пречистыя возградитися пособствующи. Ныне же вси молящиися во святем храме сем и всем мире Божием, на образ твой взирающе, воспевают сице:

Радуйся, к подвигом благочестия всех призывающая;
Радуйся, тайно творити добро научающая.
Радуйся, храмы Божия зиждущим помогающая;
Радуйся, святыню церковную возлюбившая.
Радуйся, в делех благих усердное поспешение;
Радуйся, трудов наших на пути спасения облегчение.
Радуйся, под кровом Божия Матере подвиги творившая и тако почившая;
Радуйся, с Нею ныне на Небеси о нас Христа молящая.
Радуйся, Ксение блаженная, молитвеннице о душах наших.

Кондак 7

Хотя судьбы людския во благая устроити, повелела еси деве кроткой на Охту тещи, прорекши: «Муж твой тамо жену хоронит!» Она же в недоумении бысть, обаче не ослушася глагола твоего, и тамо вдовца младаго, над гробом жены рыдавшаго, сретила есть и утешение в молитве ему подаде. Году же минувшу, они венчахуся. В любве и согласии многая лета поживше, чад своих наставляша тебе, святая мати, чтити, Богу же воспеваху песнь: Аллилуйя.

Икос 7

Новое чудо показала еси, блаженная посреде скверны людския юродством сокрытую душу твою в кротости ангельстей соблюдши. Научи и нас, мати Ксение, и малыя доли скорбей твоих не терпящих и в ропоте на Бога и ближняго дни наша иждевающих, вся свыше посылаемая в терпении сносити, да, взирающе на подвиги твоя, чистым сердцем зовем ти сице:

Радуйся, миру злохладному благодатную мудрость явившая;
Радуйся, нищеты духовныя блаженство вкусившая.
Радуйся, образ терпения и благосердия нам подающая;
Радуйся, смирением и покаянием от бед избавитися научающая.
Радуйся, с молитвою и любовию детей благословлявшая;
Радуйся, ласкою рук твоих чудесно их исцелявшая.
Радуйся, тоску тяжкую, душу сокрушающую, от нас отводящая;
Радуйся, надеждою несумненною на милость Божию окрыляющая.
Радуйся, Ксение блаженная, молитвеннице о душах наших.

Кондак 8

Странницею бездомною протекла еси путь скорбный жизни твоея в стольнем граде Отечества нашего, мати всеблаженная, взыскующи Града Вышняго, Иерусалима Небеснаго; ныне же в нем со ангелы и всеми святыми поеши Богу: Аллилуйя.

Икос 8

Вся в молитвах ко Творцу пребываюши, мати святая, до успения твоего, от страданий и подвигов к жизни блаженней и вечней невозбранно прешла еси. Сего ради, преклоняюще колена сердец наших, благоговейное пение ти приносим:

Радуйся, во обителех горних с лики святых ликующая;
Радуйся, и нас, тебе молящихся, тамо не забывающая.
Радуйся, чудеса неизчетныя по успении твоем явившая;
Радуйся, смертно болящих, врачами оставленных, исцелявшая.
Радуйся, во пиянстве гибнущих устрашение и исправление;
Радуйся, места служения лишившимся благое поспешение.
Радуйся, вдовиц и жен, супругом оставленных, покровительнице;
Радуйся, странников и безприютных питательнице.
Радуйся, Ксение блаженная, молитвеннице о душах наших.

Кондак 9

Всякия утоли болезни, блаженная мати Ксение, на тя надеющихся и к помощи твоей усердно притекающих, поминающих душу твою для души своея спасения, како ты завещала еси, Богу же, в тебе прославленному, вопиющих непрестанно: Аллилуйя.

Икос 9

Ветия суемудренныя разумети не могут, како ты безумием своим безумие мира сего обличила еси и немощию своею сильныя и крепкия посрамила еси, не ведают бо в тебе силы Божия и премудрости. Мы же, тя почитающе, с любовию зовем ти сице:

Радуйся, Божественнаго Духа селение;
Радуйся, велие к Богу дерзновение.
Радуйся, на усыпальнице твоей молящимся являющаяся и им помогающая;
Радуйся, землею и елеем от нея многия освятившая и от недуг исцелившая.
Радуйся, яко одержимых страстьми от гибели спасаеши;
Радуйся, яко отвергатися себе нас научаеши.
Радуйся, любви и смирения путь во спасение нам открывающая;
Радуйся, души наша к жизни будущаго века готовящая.
Радуйся, Ксение блаженная, молитвеннице о душах наших.

Кондак 10

Спасти люди хотящи, блаженная мати Ксение, присно даруеши им заступление твое чудное. Се, деву благочестивую, со вдовицею материю ея в канун венчания у могилы твоея усердно молившуюся, от брака спасла еси со злодеем, иже ратнаго человека уби, имя же и чин его себе присвой. В день тойже убийца оный внезапу обличен бе и, ужасом объят, признася всенародно, яко сила Божия сироту от брака с ним избави. Мы же, дивящеся силе молитв твоих, спасающих, воспеваем Богу: Аллилуйя.

Икос 10

Стена еси нерушимая, преблаженная мати, домом православных. Не остави и ныне супруги разделенныя, помози родителем, за грехи своя о чадех слезы проливающим, научи юноши и девы в чистоте себе хранити и всех нас святыню уз семейных почитати, да единеми усты воспеваем ти сице:

Радуйся, дев благочестивых от брака невернаго избавляющая;
Радуйся, спутника жизни добраго им обрести помогающая.
Радуйся, сродников враждующих благое примирение;
Радуйся, слез детских осушение.
Радуйся, от убиения младенцев во чреве женам грозное прещение;
Радуйся, на камени любви и веры домов устроение.
Радуйся, супругов, смертию разлученных, ограждение;
Радуйся, в жизни безсмертней вечное их соединение.
Радуйся, Ксение блаженная, молитвеннице о душах наших.

Читайте также:
Псалом 40: текст молитвы, значение и история, толкование, для чего читают и правила чтения священного текста

Кондак 11

Пение благодарственное приносят ти, мати блаженная, людие православнии, от бед и болезней молитвами твоими избавленнии. И ныне, аще попустит нам праведный Господь скорби грех наших ради, со слезами к тебе припадем, уповающе на милостивое твое о нас к Богу предстательство, да воспоем Ему. Аллилуйя.

Икос 11

Светозарным лучем, во мраце жизни сея путь ко Свету Неприступному освещающим, явися житие твое, богомудрая Ксение, и прославление всенародное, чудес множеством осиянное. И в годину лютую гонений безбожных вернии от часовни твоея не отступиша, но, презревше и страх смертный, с верою и упованием к тебе притекаху, сердцем воспевающе сице:

Радуйся, безнадежных надеяние;
Радуйся, в бездне отчаяния погибающих спасение.
Радуйся, униженных и гонимых покровительнице;
Радуйся, от клеветы и суда неправеднаго защитнице.
Радуйся, обидимых и обездоленных утешение;
Радуйся, обидящих грозное вразумление.
Радуйся, града святаго Петра Небесная .заступнице;
Радуйся, чадом земли Российския мати и кормилице.
Радуйся, Ксение блаженная, молитвеннице о душах наших.

Кондак 12

Благодать утешений обильно изливаеши, блаженная Ксение, всем чтущим память твою и к заступлению твоему притекающим. Темже и мы, грешнии, по Бозе на тя надежду возлагаем и молимся тебе усердно: не остави нас во обстояниих скорбных, умоли Господа Сил, да не отпадем от веры нашея православныя, в нейже тобою утверждаеми, зовем Ему верно: Аллилуйя.

Икос 12

Поюще многая твоя чудеса, блаженная мати Ксение, восхваляем тя, яко теплую нашу заступницу и скорую предстательницу. Улучающе же от тебе помощь благодатную, неустанно воспеваем сице:

Радуйся, светом кротости твоея вся концы земли озарившая;
Радуйся, житием твоим постническим гордыню диавольскую посрамившая.
Радуйся, мира Божия в сердца верных принесение;
Радуйся, дому царскому поможение и благословение.
Радуйся, о спасении Отечества нашего присно молящая;
Радуйся, во Отечество Небесное нам путь указующая.
Радуйся, по Богородице в скорбех и печалех наше утешение;
Радуйся, по Бозе грехов наших прощение и вечное спасение.
Радуйся, Ксение блаженная, молитвеннице о душах наших.

Кондак 13

О, святая блаженная мати Ксение, в житии твоем крест тяжкий понесшая, приими от нас грешных моление сие, тебе приносимое, огради нас молитвами твоими от наветов духов тьмы, от бед и напастей, умоли Всещедраго Бога подати нам силу и крепость, да, вземше крест свой, во след Христу грядем, поюще Ему с тобою во веки: Аллилуйя.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Икос 1

Равноангельски на земли пожила еси, блаженная мати, по успении мужа твоего, без приуготовления христианскаго внезапу скончавшагося, отвергла еси жизнь мирскую, Бога молящи супруга твоего душу помиловати, подвиг юродства на себе приявши, стяжала еси совершенство духовное. Того ради услыши от нас похвалы сия, тебе возносимыя:

Радуйся, Христова угоднице, в мире надмирно пожившая;
Радуйся, вси прилоги мира, плоти и диавола победившая.
Радуйся, нищету вольную на всю жизнь избравшая;
Радуйся, сокровище безценное на Небеси улучившая.
Радуйся, печали и скорби безропотно сносившая;
Радуйся, народом православным любимая и славимая.
Радуйся, о часе смертнем помнити нас призывающая;
Радуйся ближняго душу паче мира сего любити научающая.
Радуйся, Ксение блаженная, молитвеннице о душах наших.

Кондак 1

Избранная угодница Христова, святая блаженная Ксение, хвалебное пение ти приносим, чтуще терпение твое и злострадание вольное; ты же, имеющи дерзновение ко Господу, во всяких бедах и напастех заступай нас, грешных, взывающих к тебе:

Радуйся, Ксение блаженная, молитвеннице о душах наших.

По окончании акафиста читается молитва:

«О святая всеблаженная мати Ксение! Под покровом Всевышняго жившая, ведомая и укрепляемая Богоматерью, голод и жажду, холод и зной, поношения и гонения претерпевшая, дар прозорливости и чудотворения от Бога получила еси и под сенью Всемогущего покоишися. Ныне святая Церковь, яко благоуханный цвет, прославляет тя. Предстояще на месте твоего погребения, пред образом твоим святым, яко живей ти, сущей с нами, молимся ти: приими прошения наша и принеси их ко престолу милосерднаго Отца Небеснаго, яко дерзновение к Нему имущая, испроси притекающим к тебе вечное спасение, на благая дела и начинания наша щедрое благословение, от всяких бед и скорбей избавление. Предстани святыми твоими молитвами пред Всемилостивым Спасителем нашим о нас, недостойных и грешных. Помози, святая блаженная мати Ксение, младенцы светом святого крещения озарити и печатию дара Духа Святаго запечатлети, отроки и отроковицы в вере, честности, богобоязненности воспитати и успехи в учении им даровати; болящия и недугующия исцели, семейным любовь и согласие ниспосли, монашествующих подвигом добрым подвизатися удостой и от поношений огради, пастыри в крепости Духа Святаго утверди, народ и страну нашу в мире и безмятежии сохрани, о лишенных в предсмертный час причащения Святых Христовых Тайн умоли. Ты наша надежда и упование, скорое услышание и избавление, тебе благодарение воссылаем и с тобою славим Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.»

Акафист святой блаженной Ксении Петербургской

Избранная угодница и Христа ради юродивая, святая блаженная матушка Ксения, избравшая подвиг терпения и злострадания, хвалебное пение приносим тебе, чтущие святую память твою. Ты же заступи нас от врагов видимых и невидимых, да взываем к тебе:

Читайте также:
Молитва в родительскую субботу - какие и как читать о поминовении усопших

Радуйся, Ксения блаженная, молитвенница о душах наших.

Равноангельского жития взыскала, блаженная матушка, по успении мужа твоего отвергла мiра сего красоту и всё, что в нём: похоть очей, похоть плоти и гордость житейскую[577], юродством разум Христов стяжала. Того ради услышь от нас похвалы, тебе возносимые:

Радуйся, житием твоим Андрею, Христа ради юродивого равная;

Радуйся, имени своего отрёкшаяся, себя же умершей именовавшая.

Радуйся, в юродстве имя мужа твоего Андрея принявшая;

Радуйся, именем мужским назвавшись, немощи женской отрешившаяся.

Радуйся, всё имение твоё добрым людям и нищим раздавшая;

Радуйся, нищету добровольную Христа ради принявшая.

Радуйся, века сего суемудрия юродством твоим отвергать нас научившая;

Радуйся, благая утешительница всех, в молитве к тебе прибегающих.

Радуйся, Ксения блаженная, молитвенница о душах наших.

Кондак 2

Видя «странную» твою жизнь, ибо ты презрела дом свой и всякое мiрское богатство, родные по плоти безумной тебя считали, люди же города Святого Петра, видя смирение твоё, нестяжание и вольную нищету, воспели Богу: Аллилуйя.

Икос 2

Разум, от Бога тебе данный, ты, Ксения блаженная, в мнимом безумии скрыла; в суете города великого как пустынница жила, молитвы Богу свои вознося непрестанно. Мы же, дивящиеся такой жизни твоей, взываем тебе хвалебно:

Радуйся, крест тяжкий юродства, от Бога тебе данный, на плечи свои принявшая;

Радуйся, мнимым безумием сияние благодати скрывавшая.

Радуйся, дар прозорливости смирением крайним и подвигом молитвы стяжавшая;

Радуйся, дар сей на пользу и спасение страждущих являвшая.

Радуйся, страдания людские прозорливо в «дали» необозримой зревшая;

Радуйся, жене доброй о рождении сына прорёкшая.

Радуйся, ибо жене той у Бога чадо испросившая;

Радуйся, всех к Богу в молитве прибегать научившая.

Радуйся, Ксения блаженная, молитвенница о душах наших.

Кондак 3

Силою свыше, от Бога тебе дарованной, зной и лютую стужу мужественно претерпевала, распиная плоть свою со страстями и похотями. Тем же Духом Святым просвещаемая, взывала непрестанно Богу: Аллилуйя.

Икос 3

Имея, о блаженная, небо покровом себе, землю же ложем своим, отвергла угождение плоти ради Царства Божия. Мы же, видящие такую твою жизнь, с умилением взываем к тебе:

Радуйся, жилище своё земное людям отдавшая;

Радуйся, небесного крова взыскавшая и получившая.

Радуйся, ничего из земного не имеющая, а во всём духовно богатеющая;

Радуйся, жизнью своей терпению нас научающая.

Радуйся, любовь Божию людям показывающая;

Радуйся, плодами благочестия украшенная.

Радуйся, терпение и незлобие мiру явившая;

Радуйся, пламенная предстательница наша пред престолом Всевышнего.

Радуйся, Ксения блаженная, молитвенница о душах наших.

Кондак 4

Бурю житейскую, в городе Святого Петра мятущуюся, кротостью и незлобием преодолела, блаженная матушка, бесстрастие же к тленному мiру стяжала. Посему же и поёшь Богу: Аллилуйя.

Икос 4

Слыша о тебе, что ты, злострадая Христа ради, скорбных утешала, немощных укрепляла, заблудших на путь праведный наставляла, люди страдающие, к твоей помощи прибегали, воспевая тебе:

Радуйся, путь Христов всем сердцем возлюбившая;

Радуйся, крест Христов радостно понёсшая.

Радуйся, всякое поношение от мiра, плоти и дьявола претерпевшая;

Радуйся, даров Божиих преисполненная.

Радуйся, любовь к ближним явившая[578];

Радуйся, страждущим людям утешение подававшая.

Радуйся, слезу плачущих отиравшая;

Радуйся, благодатью Духа Святого чудесно согреваемая.

Радуйся, Ксения блаженная, молитвенница о душах наших.

Кондак 5

Боготечной звездой[579] явилась святость твоя, Ксения блаженная, осветившая небосклон города Святого Петра. Людям, гибнущим в безумии греха, ты явила путь спасения, всех к покаянию призывая, восклицая Богу: Аллилуйя.

Икос 5

Видя подвиги твои в молитве, терпении холода и зноя, благочестивые люди хотели облегчить страдания твои, одежду тебе и пищу принося. Ты же всё это нищим раздавала, желая в тайне подвиг свой сохранить. Мы же, дивясь вольной нищете твоей, взываем тебе так:

Радуйся, зной и стужу Христа ради добровольно терпевшая;

Радуйся, в молитве непрестанно пребывавшая.

Радуйся, город Святого Петра всенощным бдением от бед ограждавшая;

Радуйся, гнев Божий многократно от него отвращавшая.

Радуйся, во все дни года ночами в поле молившаяся;

Радуйся, сладость райскую в нищете духовной вкусившая.

Радуйся, что в сладости сей всё земное оставившая;

Радуйся, вся в Боге пребывавшая.

Радуйся, Ксения блаженная, молитвенница о душах наших.

Кондак 6

Проповедуют святость жизни твоей, богоблаженная, все избавленные тобой от многоразличных болезней, бед и скорбей, богатые и убогие, старцы и юные. Поэтому и мы, прославляющие тебя, Богу взываем: Аллилуйя.

Икос 6

Воссияла слава подвигов твоих, блаженная матушка, когда ты ночью строителям церкви Смоленской камни тайно носила, облегчая труды строителей церкви. Это зная, и мы грешные зовём тебя так:

Радуйся, тайно творить добродетели нас научающая;

Радуйся, к подвигам благочестия всех призывающая.

Радуйся, строителям храмов Божиих помогающая;

Радуйся, святость церковную возлюбившая.

Радуйся, труды наши на пути спасения облегчающая;

Радуйся, к тебе прибегающих скорая помощница.

Радуйся, всем скорбящим благая утешительница;

Радуйся, города Святого Петра небесная заступница.

Радуйся, Ксения блаженная, молитвенница о душах наших.

Кондак 7

Желая избавить от скорби плачущего врача, жену хоронившего, ты повелела некоей девице на Охту[580] бежать и там мужа себе обрести и утешиться. И свершилось то, что ты прорекла. Они же в радости воспели Богу: Аллилуйя.

Читайте также:
Молитва вдовы об усопшем супруге - священный текст, читаемый до и после 40 дней

Икос 7

Новое чудо в молитве своей показала ты, блаженная матушка, когда сказала женщине благочестивой: «Возьми пятак, потухнет». Этим прорекла ей о пожаре дома её. И по молитве твоей пламя огня угасло. Мы же, знающие это, взываем тебе похвалу:

Радуйся, скорби людские угашающая;

Радуйся, дерзновение пред Богом за страждущих явившая.

Радуйся, свеча неугасимая, в молитвах к Богу ярко горящая;

Радуйся, предстательница наша в бедах и напастях.

Радуйся, страстями одержимых от гибели спасающая;

Радуйся, благочестивых дев от брака неверного отвращающая.

Радуйся, клеветою уязвлённых от отчаяния избавляющая;

Радуйся, на суде неправедном скорая защитница.

Радуйся, Ксения блаженная, молитвенница о душах наших.

Кондак 8

Странницей бездомной[581] прошла путь жизни свой в столице отечества нашего, в великом терпении скорби и поношения неся. Ныне же в горнем Иерусалиме пребывая, в радости поёшь Богу: Аллилуйя.

Икос 8

Всем вся была, Ксения блаженная: скорбящим утешение, немощным покров и защита, печальным радование, нищим одеяние, болящим исцеление[582]. Сего ради и взываем тебе:

Радуйся, в горних, обителях пребывающая;

Радуйся, о нас грешных там молящаяся.

Радуйся, благой образ служения Богу явившая;

Радуйся, униженных и гонимых покровительница.

Радуйся, за православный люд молитвами твоими заступающая;

Радуйся, обиженных и молящихся тебе защищающая.

Радуйся, обижающих вразумляющая;

Радуйся, неверных и издевающихся посрамляющая.

Радуйся, Ксения блаженная, молитвенница о душах наших.

Кондак 9

Всякие претерпела болезни, блаженная матушка, нищету телесную, голод и жажду, ещё же и поношение от людей беззаконных, считающих тебя безумной[583]. Ты же, Господу молясь, всегда взывала Ему: Аллилуйя.

Икос 9

Ораторы многоучёные не могут понять, как ты безумием своим безумие мiра сего обличила и немощью своей посрамила искуснейших и мудрых. Не знают в тебе Божьей силы и Божьей премудрости. Мы же, помощь твою получившие, поём тебе так:

Радуйся, Божественного Духа носительница;

Радуйся, с апостолом Павлом немощью своей хвалившаяся[584].

Радуйся, мнимым безумием своим мiр обличившая;

Радуйся, красоту века своего спасения ради отвергшая.

Радуйся, небесные блага всем сердцем возлюбившая;

Радуйся, на путь спасения нас призывающая.

Радуйся, грех пьянства грозная обличительница;

Радуйся, безмездным врачом и милостивым всем бывшая.

Радуйся, Ксения блаженная, молитвенница о душах наших.

Кондак 10

Желая спасти душу, ты плоть свою со страстями и похотями распяла и, невозвратно себя отвергши, крест свой на плечи свои возложила и Христу всем сердцем последовала, воспевая Ему: Аллилуйя.

Икос 10

Стеной твёрдой и прибежищем несокрушимым явилась молящимся тебе, матушка Ксения. Тем же заступай и нас от врагов видимых и невидимых молитвами твоими, да зовём тебя:

Радуйся, на труд духовный нас воздвигающая;

Радуйся, от сетей вражьих нас избавляющая.

Радуйся, фимиам кадильный, Богу приносимый;

Радуйся, мир Божий в сердца людей приносящая.

Радуйся, дух злобы в сердцах озлобленных угашающая;

Радуйся, детям благим благословение подающая.

Радуйся, тайною молитвою их от болезней исцеляющая;

Радуйся, мiру озлобленному мудрость Божию явившая.

Радуйся, Ксения блаженная, молитвенница о душах наших.

Кондак 11

Пение хвалебное приносят тебе, Ксения блаженная, спасшиеся твоими молитвами от бед и скорбей, и всяких напастей, и совместно с тобой радостно поют Богу: Аллилуйя.

Икос 11

Светозарным светом явилась жизнь твоя, святая матушка, во мраке бытия сего освещая его людям. Ты падших из тины греха избавила и к свету Христову направила путь их. Тем же и зовём тебя:

Радуйся, православных людей Божиим светом просвещающая:

Радуйся, Христова угодница, в мiре надмирно пожившая.

Радуйся, трудами многими великую благодать стяжавшая;

Радуйся, во тьме греха благодатью Божьею сиявшая.

Радуйся, отчаявшимся на пути спасения руку помощи подающая;

Радуйся, немощных в вере укрепляющая.

Радуйся, духов злобы посрамляющая;

Радуйся, житием своим ангелов удивившая.

Радуйся, Ксения блаженная, молитвенница о душах наших.

Кондак 12

Благодать обильно источая, Ксения блаженная, на чтущих память твою и прибегающих к покрову твоему. Тем же и нам, тебе молящимся, испроси у Бога струи исцеления, да взываем Ему: Аллилуйя.

Икос 12

Воспевая многие чудеса твои, блаженная матушка, восхваляем тебя и всеусердно молим, не оставь нас грешных в скорбных обстоятельствах, но умоли Господа сил, да не отпадём от веры нашей православной, в Нём же тобою утверждаемы зовём тебя:

Радуйся, сострадать страждущим нас научающая;

Радуйся, немощи наши всеусердно врачующая.

Радуйся, распинать плоть со страстями и похотями научающая;

Радуйся, о чтущих память твою ходатаица и покровительница.

Радуйся, скорбный путь прошедшая;

Радуйся, спасение вечное этим получившая.

Радуйся, к гробу твоему притекающим отраду подающая;

Радуйся, о спасении Отечества нашего вечно ходатайствующая.

Радуйся, Ксения блаженная, молитвенница о душах наших.

Кондак 13

О святая блаженная матушка Ксения, в жизни своей крест тяжкий понёсшая. Прими от нас, грешных, моление сие, к тебе приносимое. Огради нас молитвами твоими от наветов духов тьмы и всех, мыслящих нам злое. Умоли всещедрого Бога подать нам силу и крепость, да всякий из нас возьмёт крест свой и во след Христу пойдёт, воспевая Ему с тобою: Аллилуйя.

Псалом Давида 24

В минуты покаяния человек по особому осознает свой грех, находясь в стесненных обстоятельствах. С чистым сердцем он взывает к Создателю в поисках помощи и выхода из создавшейся ситуации.

Читайте также:
Акафист и молитвы Пресвятой Богородице пред ее иконой "Млекопитательница" - священные тексты Богоматери о зачатии ребенка

История написания и значение псалма

Псалом 24 — молитвенное воззвание царя Давида, в котором праведник кается за свои грехи, совершенные на протяжении жизни, и умоляет Господа вывести из сложившейся ситуации с сыном Авессаломом.

Написанный в минуты отчаяния и слабости, когда Давид находился в одиночестве, оставленный многими соратниками и друзьями, преданный собственным сыном, Псалом 24 выражает искреннее раскаяние и полное доверие Творцу.

Интересно! Уникальной является форма построения этой песни, многие еврейские дети именно по Псалму 24 изучали алфавит. Каждый стих Псалма 24 на еврейском языке начинается с алфавитной буквы, что облегчает его запоминание.

В чем смысл Псалма 24

1 К Тебе, Господи, возношу душу мою. Боже мой, на Тебя уповаю, да не буду посрамлен вовеки, и да не посмеются надо мною враги мои!

2 Ибо все надеющиеся на Тебя не посрамятся.

3 Да посрамятся творящие беззакония тщетно!

4 Пути Твои, Господи, укажи мне, стезям Твоим научи меня.

5 Наставь меня на истину Твою и научи меня, ибо Ты Бог, спасающий меня; и на Тебя надеюсь всяк день.

6 Вспомни щедроты Твои, Господи, и милости Твои, ибо вечны они.

7 Грехов юности моей и неведения моего не помяни; по милости Твоей вспомни меня, по благости Твоей, Господи!

8 Благ и праведен Господь, посему дарует закон Свой согрешающим на пути.

9 Укажет кротким истину, научит кротких стезям Своим.

10 Все пути Господни — милость и истина для тех, кто ищет завета Его и откровений Его.

11 Во славу имени Твоего, Господи, очисти меня от греха, ибо он велик.

12 Кто из людей боится Господа? Дарует ему Бог закон на пути, уготованном ему.

13 Душа его обретет блаженство, и потомство его наследует землю.

14 Господь — опора боящимся Его, и явит Он им завет Свой.

15 Очи мои всегда взирают на Господа, и Он исторгнет из сети стопы мои.

16 Воззри на меня и помилуй меня, ибо одинок я и беден.

17 Скорби сердца моего умножились, от бед моих избавь меня!

18 Воззри на смирение мое и на бремя тяжкое мое и отпусти грехи мои!

19 Воззри на врагов моих, умножились они и ненавистью неправедной возненавидели меня.

20 Сохрани душу мою и избавь меня от бед, да не постыжусь, что уповал на Тебя!

21 Незлобивые и праведные примкнули ко мне, ибо надеялся я на Тебя, Господи.

22 Избавь, Боже, Израиля от всех скорбей его!

Милостивый Создатель не оставит в беде всех, кто надеется на Него.

Осознание своих грехов вызывает у Давида желание очиститься и спастись, ибо он понимает, что грех приводит к тяжелым испытаниям и даже смерти.

Стихи 4-5 подчеркивают, что только Творец может направить на путь истины, спасти от опасной дороги, ведущей в погибель.

Путь Божий — Его заповеди, Истина в их исполнении. Многие верующие могут перечислить все 10 заповедей, демонстрируя свою религиозность, но при этом имеют лицемерное сердце, которое невозможно спрятать от Бога.

Важно! Царь Давид не был святым человеком, и он отступал от истины, но каждый раз находил в себе силы покаяться и вернуться на истинную тропинку, ведущую к спасению.

Псалмопевец пишет, что всякий час он надеется на Божью помощь.

Не единожды Господь щедро одарял Давида (стихи 6-7), покрывал Своим прощением грехи юности, забывал впоследствии расскаянные преступления. Так было покрыто прощением и преступление против Урии, когда Давид впал в блуд с Вирсавией. Наказание в виде смерти сына пришлось пережить, осознав всю полноту греха.

Читайте о других псалмах:

Божественная любовь проявлялась в прощении и ниспослании материального благополучия. Милость Творца даровала спокойствие и мир в мятежную душу царя.

О совершенстве и благости Бога к грешникам, которые приняли решение идти путем праведности, поет помазанник Божий в стихах 8-10.

По закону грех подлежит наказанию, по милости Иисуса мы имеем награду в виде благодати. В случае, когда человек сбивается с истинного пути, Всевышний нежной рукой, а порой и более жестко, возвращает любящих Его людей на истинную дорогу во благо самого грешника.

Наставления Бога могут проявляться разными способами:

  • обличением голосом совести;
  • наставлениями от других людей, в случае царя Давида его обличал пророк Нафан;
  • стесненными обстоятельствами, допущенными во благо грешнику для раскаяния.

Велика Божья любовь, облегчающая путь к суду Всевышнего, когда уже ничего нельзя будет изменить. Что кроется в имени Бога? Где найти слова, чтобы описать Его величие, могущество, милость и щедрость, справедливость и суд?

Стихом 11 праведник описывает великое поклонение и признание власти Творца, подчеркивая тяжесть своих грехов.

Всесовершенный Бог является для людей примером чистоты, той высотой, к которой необходимо стремиться каждому из нас. Царь Давид, занимающий высокую ступень человеческой власти, признает себя грешником перед Создателем.

Великое обетование тем, кто боится Господа, звучит в стихах 12 — 15. Если ты благоговеешь перед Богом, тогда душе твоей гарантировано благо, Сам Творец наставит верное дитя на путь истины и проведет дорогой правды.

Боящимся Бога открывается Его завет.

Некогда могущественный праведник признает себя одиноким и бедным, он ищет защиту в Божьей милости.

Читайте также:
Молитва Владимирской Божией Матери: священные тексты пред иконой о помощи

В 18-19 стихах Давид призывает Создателя посмотреть на его грехи и прегрешения его врагов. При этом царь не указывает Творцу, что делать и как наказать нечестивых. Весь суд он отдает Богу, принося перед престолом справедливости, как себя, так и врагов.

Великое доверие и надежда на спасение, справедливость звучит в последних стихах Псалма 24 на русском языке. Царь Давид провозглашает свободу от проблем во время любого пленения.

Важно! Псалом 24 читается во время покаяния, перед исповедью, в период пленения грехами и страстями при искреннем желании получить освобождение и очищение.

Псалом 24

Жизнь состоит не только из взлетов, но и падений, за грехами и преступлениями всегда следует наказание. В самые тяжелые испытания человек осознает свои грехи и их тяжесть, остается только молить Господа о помощи и прощении. Псалом 24 – раскаяние в грехах, мольба о милости и снисхождении.

  1. Текст молитвы псалом 24
  2. На церковнославянском языке
  3. На русском языке
  4. История написания
  5. Когда читать псалом 24?
  6. Толкование

Текст молитвы псалом 24

На церковнославянском языке

1 К Тебе, Господи, воздвигох душу мою, Боже мой, на Тя уповах, да не постыжуся во век, ниже да посмеют ми ся врази мои,

2 ибо вси терпящии Тя не постыдятся.

3 Да постыдятся беззаконнующии вотще.

4 Пути Твоя, Господи, скажи ми, и стезям Твоим научи мя.

5 Настави мя на истину Твою, и научи мя, яко Ты еси Бог Спас мой, и Тебе терпех весь день.

6 Помяни щедроты Твоя, Господи, и милости Твоя, яко от века суть.

7 Грех юности моея, и неведения моего не помяни, по милости Твоей помяни мя Ты, ради благости Твоея, Господи.

8 Благ и прав Господь, сего ради законоположит согрешающым на пути.

9 Наставит кроткия на суд, научит кроткия путем Своим.

10 Вси путие Господни милость и истина, взыскающым завета Его, и свидения Его.

11 Ради имене Твоего, Господи, и очисти грех мой, мног бо есть.

12 Кто есть человек бояйся Господа? Законоположит eму на пути, eгоже изволи.

13 Душа eго во благих водворится, и семя eго наследит землю.

14 Держава Господь боящихся Его, и завет Его явит им.

15 Очи мои выну ко Господу, яко Той исторгнет от сети нозе мои.

16 Призри на мя и помилуй мя, яко единород и нищ есмь аз.

17 Скорби сердца моего умножишася, от нужд моих изведи мя.

18 Виждь смирение мое, и труд мой, и остави вся грехи моя.

19 Виждь враги моя, яко умножишася, и ненавидением неправедным возненавидеша мя.

20 Сохрани душу мою, и избави мя, да не постыжуся, яко уповах на Тя.

21 Незлобивии и правии прилепляхуся мне, яко потерпех Тя, Господи,

22 Избави, Боже, Израиля от всех скорбей eго.

На русском языке

1 К Тебе, Господи, возвысил я душу мою. Боже мой, на Тебя уповаю, – да не постыжусь вовек, и да не посмеются надо мною враги мои,

2 ибо и все ожидающие Тебя не постыдятся:

3 да постыдятся беззаконующие тщетно.

4 Пути Твои, Господи, открой мне и стезям Твоим научи меня.

5 Направь меня к истине Твоей и научи меня, ибо Ты – Бог, Спаситель мой, и Тебя я ожидал весь день.

6 Вспомни о сострадании Твоём, Господи, и о милостях Твоих, ибо от века они.

7 Грехов юности моей и неведения моего не помяни; по милости Твоей вспомни меня Ты ради благости Твоей, Господи.

8 Благ и справедлив Господь, потому даст закон согрешающим в пути.

9 Направит кротких в суде, научит кротких путям Своим.

10 Все пути Господни – милость и истина для ищущих завета Его и свидетельств Его.

11 Ради имени Твоего, Господи, и умилосердишься Ты о грехе моём, ибо он велик.

12 Кто человек, боящийся Господа? Ему даст Он закон в пути, который тот избрал.

13 Душа его среди благ водворится, и семя его унаследует землю.

14 Господь – твердыня боящимся Его, и завет Свой Он явит им.

15 Очи мои – всегда ко Господу, ибо Он извлечёт из сети ноги мои.

16 Воззри на меня и помилуй меня, ибо я одинок и нищ.

17 Скорби сердца моего умножились, из бедствий моих изведи меня.

18 Посмотри на смирение моё и изнеможение моё и прости все грехи мои.

19 Посмотри на врагов моих – ибо они умножились и ненавистью неправедной возненавидели меня.

20 Сохрани душу мою и избавь меня, да не постыжусь я, что уповаю на Тебя.

21 Беззлобные и прямодушные присоединялись ко мне, ибо я ожидал Тебя, Господи.

22 Избавь, Боже, Израиль от всех скорбей его!

История написания

Как и многие песни Псалтыря, псалом 24 был написан царем Давидом в один из важных этапов в его жизни. Царь был предан своим сыном Авессаломом, который переманил на свою сторону многих соратников отца и поднял восстание. Долгое время сын преследовал отца, посылал наемников убить его. Это были страшные дни в жизни Давида, когда Господь был его единственным спасением и надеждой.

Читайте также:
Молитвы апостолам Петру и Павлу - священные тексты и прошения святым о помощи, работе и здравии

Одиночество, отчаяние, бессилие, уныние и боль от предательства легли в основу текста псалма 24. Царь Давид взывает к Богу, молит о защите и помощи. Царь считает, что таким образом был наказан за свои грехи, и молит Бога о прощении и милости.

Удивительной особенностью псалма 24 является то, что каждый стих начинается с последовательно идущих букв в еврейском алфавите, поэтому песня использовалась, как помощь детям в изучении и запоминании алфавита.

Когда читать псалом 24?

Строгих правил и ограничений для чтения псалма 24 нет, но есть ряд общих советов и рекомендаций для всех молитв. Самое главное, текст молитвы должен соответствовать ситуации и мыслям читающего. Только искреннее раскаяние и просьба будут услышаны Господом, слова должны быть честными.

Дома допускается читать псалом 24 на русском языке, но во время служб используются старославянские тексты. Обращаться к Богу лучше перед иконами, чтобы сосредоточится на просьбе и словах молитвы.

Псалом 24 читают для покаяния перед исповедью. К песне обращаются в минуты слабости перед грехами и страстями, чтобы получить прощение и очистить душу.

Толкование

Для использования молитв нужно знать их точный смысл, чтобы просьба была услышана и исполнена. Толкование псалма 24 открывается при разборе стихов песни:

  • Стихи 1-3 – Давид осознает свою вину и искренне желает очиститься от грехов, избавиться от тяжелых испытаний, выпавших на его долю.
  • Стихи 4-5 – автор подчеркивает, что Господь единственный помощник и защитник для верующего, только Он может наставить оступившегося на путь истины. Царь Давид не был безгрешным, но он раскаивается во всех прегрешениях и видит спасение в соблюдении Божьих законов.
  • Стихи 6-7 – Давид просит о сострадании и прощении. Он совершил страшный грех, совершив прелюбодеяние с чужой женой Вирсавией, но принимает предательство сына, как наказание.
  • Стихи 8-11 – Господь милостив и справедлив, поэтому автор просит о прощении, хоть и преступил Божий закон. Давид просит вернуть его на верный путь и спасти от смертельной угрозы.
  • Стихи 12-15 – верующий всегда остается любим Богом, если он искреннее признает Его силу и мудрость. Оступившегося Господь направляет на верный путь, открывает свой завет.
  • Стихи 16-19 – Давид признает и кается в грехах, он молит Господа увидеть и услышать его, посмотреть на прегрешения врагов царя и честно рассудить их. Он не проклинает своих врагов, а передает их на суд Божий.
  • Стихи 20-21 – мольба о спасении, надежда в светлое будущее и вера в Господа. Не только себя, но и всех евреев Давид просит избавить от бед и скорби.

Псалом 24

Каждый стих данного псалма начинается от буквы евр. алфавита, почему он и называется алфавитным. Такой способ письма был довольно употребителен не только у евреев, но и вообще у восточных народов, представляя один из видов художественного построения речи, облегчающего ее запоминание.

Псалом написан во время гонений от Авессалома, на что указывает двойственность его содержания: с одной стороны, Давид называет своих врагов беззаконниками, незаслуженно преследующими его ( Пс. 24:3, 19 ), с другой – просит Бога о прощении своего греха, который он считает очень великим ( Пс. 24:7, 11–18 ). Другие части псалма, изображающие Давида одиноким, оставленным ( Пс. 24:16 ), только с небольшим количеством преданных ему лиц ( Пс. 24:19 ) и ввиду большой, угрожающей ему опасности ( Пс. 24:1, 20 ), соответствуют его положению при Авессаломе, во время бегства из Иерусалима.

Спаси меня, Господи, от врагов и научи меня следовать правде (1–6). Ты милостив, прости мои грехи и наставь меня (7–10). Очисти и спаси меня от окружающих врагов и тяжелых страданий, так как я надеюсь только на Тебя (11–21).

Пс.24:3 . да не постыдятся и все надеющиеся на Тебя: да постыдятся беззаконнующие втуне.

«Беззаконнующие втуне» – нападающие на меня без оснований, поводов к тому с моей стороны.

Пс.24:4 . Укажи мне, Господи, пути Твои и научи меня стезям Твоим.

Пс.24:5 . Направь меня на истину Твою и научи меня, ибо Ты Бог спасения моего; на Тебя надеюсь всякий день.

«Пути» и «стез и» – это Божественные заповеди. Давид молит Бога о научении как этим заповедям, так и Его »истин е», т. е. правде, закону. Под этим научением разумеется не внешнее усвоение тех заповедей, не простое лишь изучение писанного Моисеева закона, что для Давида не трудно было сделать, но развитие в себе внутренней силы неуклонного следования предписаниям закона, от которого, как Давид говорит ниже, он отступал. – «На Тебя надеюсь всякий день» – всю жизнь провожу в надежде на Тебя, т. е. при всех страданиях я только от Тебя ищу и жду помощи.

Пс.24:6 . Вспомни щедроты Твои, Господи, и милости Твои, ибо они от века.

Пс.24:7 . Грехов юности моей и преступлений моих не вспоминай; по милости Твоей вспомни меня Ты, ради благости Твоей, Господи!

«Щедроты» и «милости» , большею частью означают – первое слово – внешние выражения божественной любви к человеку в ниспослании ему материальных благ, а «милости» – духовных, напр., душевного спокойствия от сознания близости Бога, чистоты и возвышенности воззрений и т. п.

Читайте также:
Сильные молитвы Николаю Чудотворцу о семье - священные тексты Угоднику о помощи, защите, благополучии и сохранении семьи

– «Грехи юности. и грехи преступлений» – грех с Вирсавией. Давид сознает виновность и незаконность этого поступка, но называет его не намеренным и не сознательным нарушением Божественной заповеди, а плодом увлечения ( «юности» ), бессознательным. Этот грех был следствием временного господства над Давидом чувственного влечения, тем порывом, каким отдается юный возраст, когда еще не выработалась способность строгой оценки своих поступков и помыслов, но когда человеком руководит больше область чувствований, направляющая волю, а потому и поступки человека часто не в ту сторону, куда они направлялись бы, если бы были освещены разумом. Смотря по тому, что лежит в основании последних – возвышенные ли побуждения, или низменные – соответственными являются и поступки, то как подвиги героизма, самопожертвования, или наоборот, грубого эгоизма и низменных страстей. Таким порывом, затемнившим в Давиде сознание и оценку делаемого, и был его поступок с Урией и Вирсавией. Выяснение Давидом внутренней, психологической стороны своего греха не было однако ж попыткой самооправдания и выражением желания остаться безнаказанным, но столь глубоким сознанием своего падения и своей виновности пред Богом, что он молит Его о своем помиловании лишь по великому снисхождению Бога к человеку, по Его необыкновенной щедрости и милости к недостойному, что Бог часто проявлял над евреями (6).

Пс.24:8 . Благ и праведен Господь, посему наставляет грешников на путь,

Пс.24:9 . направляет кротких к правде, и научает кротких путям Своим.

Пс.24:10 . Все пути Господни – милость и истина к хранящим завет Его и откровения Его.

«Наставляет грешников на путь» . Закон представляет собою указания, с которыми должна согласоваться деятельность человека, если она имеет целью его духовное совершенствование и приближение к Богу. Но человек часто отступает от этой возвышенной задачи и направляет свои силы на удовлетворение дурных, низменных своих влечений. В данном случае Господь дает ему вразумления, которые указывают на ошибочность избранного им пути. Эти указания могут быть общими, свойственными и присущими каждому человеку, и частными, даваемыми не всем и не всегда. Под первыми разумеется то нравственное чувство человека, которое одобряет или осуждает его дела (голос совести), под вторыми – особенные указания, даваемые Богом человеку для его исправления, как, напр., по отношению к Давиду – обличение его пророком Нафаном. Все это Господь делает из любви к человеку, с целью облегчить ему выступление «на суд» пред «Богом», и тем избавить его от тяжелой ответственности пред Ним за свое поведение. – «Все пути Господни» – все действия Бога; “хранящи е завет Его и откровения» – жаждущие союза с Ним, и близости, т. е. Господь всегда помогает человеку в его стремлении к Нему особенными действиями и указаниями. Давид здесь разумеет обличение его пророком Нафаном, раскрывшее Давиду глаза на его поступок и побудившее его к покаянию и большей духовной бдительности над собою.

Пс.24:11 . Ради имени Твоего, Господи, прости согрешение мое, ибо велико оно.

Очищение ради великого имени Бога указывает на высоту благоговения Давида пред Ним. Бог всесовершенен, в Нем нет и не может быть никакого недостатка; соответственно тому и Его чтители должны быть людьми высокой нравственной чистоты; недостойные же как бы умаляют величие Его имени. Это то же, что мы видим и в обыденной жизни: чем выше положение человека, тем достойнее должно быть его лицо; ничтожный человек как бы грязнит, унижает самое звание свое. Давид свой грех называет тяжким ( «велико оно» ) и себя великим грешником пред Богом, унижающим Его своим поклонением в том случае, если он не позаботится о своем очищении.

Пс.24:12 . Кто есть человек, боящийся Господа? Ему укажет Он путь, который избрать.

Пс.24:13 . Душа его пребудет во благе, и семя его наследует землю.

Пс.24:14 . Тайна Господня – боящимся Его, и завет Свой Он открывает им.

Здесь перифраз основной мысли Второзакония, по которой верный Богу будет наслаждаться как духовными благами, так и внешне-материальными. – «Тайна Господня – боящимся Его, и завет Свой Он открывает им» , т. е. Господь настолько близко становится к благоговеющим пред Ним, что сообщает им все, скрытое от других. Здесь нужно разуметь непосредственное воздействие Бога на человека сообщением ему откровения и внутреннее руководство им.

Пс.24:18 . призри на страдание мое и на изнеможение мое и прости все грехи мои.

«Призри на страдание» – посмотри на мое унижение и «прости все грехи мои» – вызвавшие эти бедствия. Давид преступление с Вирсавией ставит в связь с настоящими бедствиями.

Пс.24:20 . Сохрани душу мою и избавь меня, да не постыжусь, что я на Тебя уповаю.

«Да не постыжусь, что я на Тебя уповаю» – спаси меня от врагов, чтобы моя вера в защиту от Тебя не была осмеяна врагами. Моя гибель может быть истолкована врагами, как показатель Твоего бессилия спасти тех, кто в Тебя верует; оказанием защиты не допусти оскорблять Твое великое имя.

Пс.24:21 . Непорочность и правота да охраняют меня, ибо я на Тебя надеюсь.

После прощения моего греха и очищения «непорочность и правота да охраняют меня» , пусть я никогда не уклонюсь от истины и не впаду в грех.

Читайте также:
Акафист царю Николаю Второму - священные тексты святой о помощи в болезнях и гонениях

Пс.24:22 . Избавь, Боже, Израиля от всех скорбей его.

Этот стих представляет литургическую прибавку, может быть появившуюся во время вавилонского плена, когда евреи в положении угнетенного и кающегося Давида могли видеть образ своих страданий в плену и молиться об избавлении от них словами своего искренне кающегося благочестивого предка.

В богослужении этот псалом входит в состав 3-го часа, дополняя содержание XVI псалма искренней и горячей молитвой к Богу о духовном очищении молящегося ( Пс. 24:1, 7, 11 ) для достойного присутствия при совершении литургии.

Источник: Толковая Библия, или Комментарии на все книги Св. Писания Ветхого и Нового Завета: в 7 т. / под ред. А. П. Лопухина. – Изд. 4-е. – Москва: Дар, 2009. / Т. 3.: Исторические книги. Учительные книги. – 960 с. / Псалтирь. 190-536 с. ISBN 978-5-485-00272-5

Вам может быть интересно:

  1. Толкование на сто пятьдесят псалмов – блаженный Феодорит Кирский
  2. Толкование на книгу Иова – Глава 29 – профессор Александр Павлович Лопухин
  3. Толковая Псалтирь – Псалом 24 – Евфимий Зигавинос (Зигабен)
  4. Толкование на псалмы – святитель Афанасий Великий
  5. Толкование на Псалмы – епископ Палладий (Пьянков)
  6. Объяснение священной книги псалмов – Псалом 24 – протоиерей Григорий Разумовский
  7. Беседы на Псалмы – Святитель Иоанн Златоуст
  8. Толкование на Первое послание апостола Петра – Глава вторая – Феофилакт Болгарский, архиепископ Охридский

Поделиться ссылкой на выделенное

Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»

Псалом Давида 24 на русском и церковнославянском языках

В жизни человека взлеты чередуются с падениями и страшным, для праведника является падение в грехе, за которым следует наказание. Грехи необходимо осознавать и отмаливать перед Господом. Многие делают это в тяжкие минуты испытаний, когда уповать приходится на Бога, надеясь на его прощение и покровительство. Просить помощи у всевышнего можно, используя псалом 24, в котором акцент сделан на раскаянии, стремлении к снисхождению и милости Единого Творца.

Текст псалма 24

Священнослужители настаивают на том, чтобы к молитвам, в том числе и к псалму 24, верующие не относились, как к волшебному заклинанию. Читаемый текст нужно хорошо понимать, поэтому многие используют для личного обращения к Господу вариант, переведенный на русский язык. В храмах же традиционно звучит песнь на старославянском.

На церковнославянском языке

На русском языке

История написания

Как и другие труды Давида, вошедшие в сборник «Псалтырь», псалом 24 был им сложен в непростой для пророка период. Царя предал родной сын Авессал, переманивший на свою сторону тех, кто когда-то был соратником отца. Подняв против Давида восстание, он вынудил его скрываться от наемных убийц. Жизнь песнопевца оказалась под угрозой, надеяться приходилось исключительно на Бога, в котором он всегда видел спасение.

В тексте молитвы просматриваются темы бессилия, отчаяния, одиночества, боли и уныния. Это чувствовал Давид, преданный родной кровью. Происходящее пророк воспринимает, как наказание свыше за совершенные дурные поступки. В них он перед Всевышним кается, молит его о покровительстве, защите.

У псалма 24 есть уникальная особенность: буквы, с которых начинаются новые стихи произведения, стоят в алфавитном порядке (еврейская версия). Это способствовало популяризации песни, долгое время ее использовали в виде помощи детям в изучении алфавита.

В каких случаях и как читают псалом 24?

На чтение псалма 24 не распространяются строгие правила и запреты. Верующие следуют общим рекомендациям, применимым ко всем молитвам. Используют текст песни в ситуации, когда это уместно, перед обращением к Господу желательно уединиться, очистить разум от отвлекающих мыслей. Сосредоточиться праведному необходимо на искреннем раскаянии, тогда просьбы его Богом будут услышаны.
Использовать церковнославянский текст необязательно, допускается работа с переводом на русский язык. Его учат наизусть или читают из сборника, с листочка. Хорошо, если в этот момент перед молящимся будет святой лик Иисуса, зажженная церковная свеча.

Псалом 24 – популярная молитва перед исповедью, в моменты духовной слабости, после совершения грехами, когда необходимо очиститься и искренне попросить у Господа прощения.

Толкование

  • Стихи 1-3 – Царь, осознав, что он виновен, искренне стремиться к очищению от грехов, избавлению от бед, выпавших на его долю.
  • Стихи 4-5 – Давид акцентирует внимание на том, что Бог является его единственным покровителем. Он – защитник для верующих, Ему под силу помочь оступившемуся встать на путь истины. Царь не являлся безгрешным, но в содеянном он раскаивался, понимая, что спасение приходит к человеку через соблюдение законов Божьих.
  • Стихи 6-7 – Пророк молит о прощении. Он оступился, сблизившись с Вирсавией, чужой женой. Предательство родной крови он воспринимает, как наказание.
  • Стихи 8-11 – Автор знает, что Всевышний милостив, поэтому он надеется на то, что ему будет даровано прощение. В очередной раз он молит о спасении от смерти, о возвращении на путь истинный.
  • Стихи 12-15 – Праведник будет любимым Господом, если он примет его мудрость. Бог направит оступившегося, открыв ему свой завет.
  • Стихи 16-19 – Давид не отрицает свою греховность, он просит Единого Творца выслушать его, рассудить его врагов царя честно. Он не желает восставшим против царя плохого, доверяет их судьбы Богу.
  • Стихи 20-21 – Автор выражает надежду на спасение для себя и еврейского народа, страдающего от скорби и бед.
Читайте также:
Последование по исходе души от тела - полный текст, молитва мирянина об усопшем в первые дни после его смерти, правила чтения

Слушать псалом 24

Толкование и значение христианского 24 псалма Давида

Православный псалом 24 написан царем Давидом во время восстания, организованного против него его же сыном Авессаломом. История рассказывает, что в этот период пророк Давид находился в крайне подавленном духовном и моральном состоянии, поскольку в преследованиях Авессалома видел наказание за тяжкий грех, совершенный им некогда. Влюбившись в красавицу Вирсавию, жену одного из своих лучших полководцев, царь распорядился, чтобы ее мужа отправили в самую гущу кровопролитной битвы, из которой у того практически не было шансов вернуться живым. Расчет Давида оправдался: Урия, муж Вирсавии, погиб, и царь взял красавицу себе в жены.

Именно поэтому текст христианского псалма 24 является одновременно и покаянным, и молитвенным: «Грехов юности моей и преступлений моих не вспоминай; по милости Твоей вспомни меня Ты, ради благости Твоей, Господи!» (Пс. 24, 7) – такими словами обращается Давид к Богу, вымаливая у Него прощение. Одновременно автор просит Творца указать ему правильный путь, потому что положение его непросто, и ему трудно решить, как поступить. Псалом 24 следует читать и слушать тем, кто часто подвергается искушениям.

Слушать на видео православную молитву псалом 24 на русском языке

Читать текст православного псалма 24 на русском языке

К Тебе, Господи, возношу душу мою. Боже мой! на Тебя уповаю, да не постыжусь вовек, да не восторжествуют надо мною враги мои, да не постыдятся и все надеющиеся на Тебя: да постыдятся беззаконнующие втуне. Укажи мне, Господи, пути Твои и научи меня стезям Твоим. Направь меня на истину Твою и научи меня, ибо Ты Бог спасения моего; на Тебя надеюсь всякий день. Вспомни щедроты Твои, Господи, и милости Твои, ибо они от века. Грехов юности моей и преступлений моих не вспоминай; по милости Твоей вспомни меня Ты, ради благости Твоей, Господи! Благ и праведен Господь, посему наставляет грешников на путь, направляет кротких к правде, и научает кротких путям Своим. Все пути Господни — милость и истина к хранящим завет Его и откровения Его. Ради имени Твоего, Господи, прости согрешение мое, ибо велико оно. Кто есть человек, боящийся Господа? Ему укажет Он путь, который избрать. Душа его пребудет во благе, и семя его наследует землю. Тайна Господня — боящимся Его, и завет Свой Он открывает им. Очи мои всегда к Господу, ибо Он извлекает из сети ноги мои. Призри на меня и помилуй меня, ибо я одинок и угнетен. Скорби сердца моего умножились; выведи меня из бед моих, призри на страдание мое и на изнеможение мое и прости все грехи мои. Посмотри на врагов моих, как много их, и какою лютою ненавистью они ненавидят меня. Сохрани душу мою и избавь меня, да не постыжусь, что я на Тебя уповаю. Непорочность и правота да охраняют меня, ибо я на Тебя надеюсь. Избавь, Боже, Израиля от всех скорбей его.

Псалтырь, канонический текст псалма 24 на церковно славянском языке

К тебе, Господи, воздвигох душу мою, Боже мой, на тя уповах, да не постыжуся во век, ниже да посмеютмися врази мои; ибо вси терпящiи тя не постыдятся. Да постыдятся беззаконнующiи вотще. Пути твоя, Господи, скажи ми и стезям твоим научи мя. Настави мя на истину твою и научи мя; яко ты eси Бог спас мой, и тебе терпех весь день. Помяни щедроты твоя, Господи, и млти твоя, яко от века суть. Грех юности моея и неведенiя моего не помяни; по млти твоей помяни мя ты, ради благости твоея, Господи. Благ и прав Господь, сего ради законоположит согрешающым на пути. Наставит кроткiя на суд, научит кроткiя путeм своим. Вси путiе Господни милость и истина, взыскающым завета eго и свиденiя eго. Ради имене твоего, Господи, и очти грех мой, мног бо eсть. Кто eсть человек бояйся Господа? законоположит eму на пути, eгоже изволи. Душа eго во благих водворится, и семя eго наследит землю. Держава Господь боящихся eго, и завет eго явит им. Oчи мои выну ко Господу, яко той исторгнет от сети нозе мои. Призри на мя и помилуй мя, яко eдинород и нищь eсмь аз. Скорби сердца моего умножишася, от нужд моих изведи мя. Виждь смиренiе мое и труд мой, и остави вся грехи моя. Виждь враги моя, яко умножишася, и ненавиденiем неправедным возненавидеша мя. Сохрани душу мою и избави мя, да не постыжуся, яко уповах на тя. Незлобивiи и правiи прилепляхуся мне, яко потерпех тя, Господи. Избави, Боже, Израиля от всех скорбей eго.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: